کاخ‌سفید: اراده سیاسی برای عضویت اوکراین در ناتو وجود ندارد نخست وزیر عراق بر ضرورت پایان یافتن تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه تاکیدکرد هشدار مصر به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح «گرسنه‌سازی» در غزه سازمان ملل: مشتاق همکاری با رئیس جمهور جدید ایران هستیم «هنیه» درباره اقدامات صهیونیست‌ها به میانجیگران هشدار داد پزشکیان در گفتگو با رئیس‌جمهور عراق: روابط دو کشور تعمیق و توسعه یابد حادثه امنیتی برای نظامیان صهیونیست در نوار غزه تظاهرات صهیونیست‌ها در خیابان روبروی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) روسیه «هیمارس» مورد استفاده در حمله به سواستوپل را منهدم کرد + فیلم حماس: نتانیاهو موانع بیشتری را در مسیر گفت‌وگوها ایجاد می‌کند حضور مقامات ارشد آمریکا در مصر برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس در غزه شلیک ۹۳۰۰ موشک از نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته سرلشکر سلامی: آمریکا کوچک و ضعیف شده است درخواست مقتدی صدر از طرفدارانش: در مواکب حسینی پرچم فلسطین را برافرازید اردوغان به آمریکا سفر می‌کند بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم! اسماعیل هنیه به پزشکیان تبریک گفت گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه + جزئیات اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان گفتگو کردند
سرخط خبرها

تأکید مخبر بر اعمال سریع محدودیت‌های کرونایی در کشور

  • کد خبر: ۹۷۹۴۱
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
تأکید مخبر بر اعمال سریع محدودیت‌های کرونایی در کشور
معاون اول رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا گفت: باید آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای کنترل و مقابله با سویه جدید اُمیکرون با جدیت و فوریت در سراسر کشور اعمال شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر اعمال دقیق آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای مقابله با سویه جدید اُمیکرون تأکید شد.

محمد مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و رییس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، تصریح کرد: باید آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای کنترل و مقابله با سویه جدید اُمیکرون با جدیت و فوریت در سراسر کشور اعمال و انجام شود.

وی از وزارتخانه‌های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در نشستی مجازی با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، رویه اعمال محدودیت‌ها را مطابق مصوبات ستاد ملی با یکدیگر هماهنگ کرده و با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط و اطلاع رسانی دقیق به مردم از گسترش سویه جدید این بیماری جلوگیری کنند.

در این جلسه همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت بالای انتقال و انتشار سویه جدید اُمیکرون، گزارشی از جدیدترین آمار میزان بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر و همچنین وضعیت رنگ بندی کرونایی و میزان تزریق واکسن در هفته اخیر ارائه کرد.

همچنین اعضای این جلسه تأکید کردند که با توجه به انتقال پذیری بالا و ماندگاری بیشتر این سویه جدید بیماری کرونا در محیط، اماکن و سطوح ضروری است تا آحاد جامعه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار تزریق دوز سوم واکسن در راستای کمک به دولت و به ویژه کادر درمان و نظام سلامت برای مقابله با سویه اُمیکرون همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از جدیدترین نظرسنجی مرکز افکار سنجی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از مردم در زمینه اتخاذ روش‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه نیز پیشنهادات لازم برای چگونگی جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون و همچنین حمایت و پشتیبانی‌های لازم از کادر درمانی کشور جهت طرح در ستاد ملی کرونا جمع بندی شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->